2008. augusztus 20., szerda

Újraszínezem!

A takaró nagyon fontos dolog. Ha nincs, aki melegítsen, kell valami puha, meleg holmi. Ha vendég jön és rumlis az ágy, kell valami, amit rá tudsz dobni. (Már az ágyra, nem a vendégre...) Ha szürkének látod a világot, kell valami vidám, színes dolog. Ha csak alkotni akarsz, arra is jó. Az új takaróm a "Színezd újra!"-feeling jegyében totálisan idióta színű lesz, de kockás és szíves, ez a lényeg, meg hogy imádni fogom. Gábornak már varrtam egy kockás takarót, "A KOCKÁS" néven emlegette és nagyon szerette, bár mindig én használtam. Ilyen volt, de most visszaadtam neki, úgyhogy kell nekem egy új.


Gyorsan kész szeretnék lenni vele, hogy az új albérletben már használhassam, vagy legalábbis ne kelljen már sokat dolgozni vele, így esett a választásom a "szív a dobozban" mintára. Én 9 féle anyagot használok hozzá, persze normális, konszolidált otthonokba akár 3-4 egymáshoz illő színű anyagból is jól mutat... az enyém nem az. Minden anyagot a turkálóból szereztem. Aszerint szoktam vadászni, hogy milyen minőségű az anyag és hogy mekkora. A pamutos vagy jó minőségű szintetikus anyagú, sűrű szövésű férfiingek, XXXL méretű női szoknyák és hatalmas nadrágok megvásárlásakor a turis csaj már meg sem lepődik, inkább megkérdezi: mi szépet varrsz éppen? Bezzeg a rövidárus nőtől agyérgörcsöt kapok, mert amikor a múltkor letámadtam ezzel a bonyolult mondattal: "Jó napot kívánok, steppelőcérnát szeretnék venni!", némi felháborodott hápogás után kiokosított, hogy stoppolni bármivel lehet, annak a színe a lényeg. Namármost a steppelőcérna átlátszó, leginkább damilra hasonlító erős és vékony cérna, stoppolni meg tényleg bármivel lehet. Akár ezzel is. Szóval ezügyben lesz még egy köröm, Pesten már láttam sarki, eldugott méterárusnál is... Vagy megvenné nekem esetleg valaki, ha itt nem lesz? Lééécccciiii...

A takaró szabásmintáját azért teszem közzé, hogy ha valaki pölö nem tud mit adni karácsonyra valakinek, ez tuti siker, és rém egyszerű, érdemes vele megpróbálkozni. A méretezést úgy szoktam csinálni, hogy vágok papírból a daraboknak megfelelő sablont, ezt az anyag hátulján pontosan körberajzolom, és kb. 1 cm-es ráhagyással vágom ki.


Ezután a színével egymás felé fordított anyagokon a négyzetek sarkait PONTOSAN összeillesztem két gombostűvel, majd az egészet szépen összegombostűzöm, kihúzom a sarki tűket és sima varrással végigmegyek a vonal mentén. Minden varrás után a hátoldalon kettévasalom az anyagok ráhagyásait és hozzáillesztem a következő darabot. Először a 10x20-ast varrom a közepéhez, aztán a kettő széléhez a 30 cm-est, ennek a végére a másik 30 cm-est, és az aljára jön a 40 cm-es. A méretezés persze tetszőleges, az enyém azért ekkora, mert így haladós. Majd szívok a steppeléssel...

Minden második blokkba belevarrok egy szív alakú rátétet. Ez rém egyszerű: ráhagyás nélkül kivágom a szíveket, a helyére tűzöm, leengedem az anyagtovábbítót és a keret színével megegyező cérnával, nagyon sűrű cikkcakk-öltéssel körbevarrom a rátétet. Aztán a 12 blokkot összevarrom sorban, hasonló technikával ráillesztem a sarki négyzeteket és a keretet is, majd kerítek egy szép lepedőt hátlapnak, és jöhet a szendvics: legalul a lepedő, középre a bélésnek flíz (a méterárus úgyis tudja), erre a színes varromány. Összetűzöm, lesteppelem a vonalak mentén, a szélét faltól falig cikkcakk mintával, a sarkokat mindkét átlóban, a szívtelen blokkokba meg steppelek egy szív alakot. Méretre igazítom, beszegem ferdepánttal és kész. Vagy lehet, hogy a szélét a pánt után kellene steppelni? Majd meglátom. Ja, és a végén Rayheres flittereket is varrok a szívekbe, atom csillogó lesz, és nagyon Mesis, remélem!

Nyilván van, akinek ez kínai, de SZÍVesen (hehe...) segítek képpel, e-mailben vagy akárhogy, ha kell. Az én takaróm ilyen színű lesz:


Remélem, nemsokára készen leszek vele, egy-egy blokk kb. félóra, csak a 180 x 140 cm-t lesteppelni nem lesz egyszerű, pláne stoppolócérnával... Majd rakok fel képet. Addig is két pillanatkép arról, hogyan szokott segíteni nekem ez az én dráááága Mizokám:




Talán így is elkészül egyszer...

Boldog augusztus 20-át!

Mesi

6 megjegyzés:

  1. Nahát Mesi! Mi mindent csinálsz még amiről nem hallottunk? Nagyon vidám lesz ez a takaró, remélem jó sok melegséget-vidámságot visz majd az életedbe.

    VálaszTörlés
  2. Stoppolócérna.... :DDDD haláli!
    Nagyon klassz lesz a takaród, kíváncsian várom! (A nagy daraboktól én is azért szoktam fázni, mert nincs helyem, ha meg lelóg, akkor a tűzés "hurkássá" teszi az anyagot. Ezért nem is varrok nagy darabokat. Majd egyszer. Egy új házban. Valamikor. :P)

    VálaszTörlés
  3. Hát, a rém egyszerűvel vitatkoznék. A (folt)varrás is rajta van már a kipróbálandók listáján egy ideje, de annyira bonyolultnak tűnik, hogy eddig nem mertem kipróbálni.
    Na, talán majd karácsonykor... addig még bátoríts kicsit. ;)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy, Te csaj! Biztos klassz lesz a takaró, nekem " A KOCKÁS" is bejön! Kár, hogy nem lehet digi-takarót készíteni, mert sajna kétbalkezes vagyok! De ezt már biztos mondtam... :-)

    VálaszTörlés
  5. Én is régóta kacérkodom a patchwork takaró gondolatával, és képzeld ráadásul varrónő végzettségem van, de nem mertem még nekiállni, mert nem is rém egyszerű!!! Ugyanakkor mióta a scrap belopta magát az életembe, hajlamos vagyok mindenbe belevágni. ÉS ez jó!!! Talán egy kisebbel kezdem, Petrának ;) :D

    Egyébként meg ne sajnáld a régit, le a kockással, éljen a színes-szíves-Mesis!

    VálaszTörlés
  6. Azt nem hinném, hogy bármi is rém egyszerű, amihez varrógép kell, de neked megy, mert egy multitalent vagy! Biztosan nagyon szép lesz. A jó meleg takaró alatt a kanapé sarkába kucorodni egy nagy csésze teával már nekem is sokszor segített.

    VálaszTörlés

Örülök, ha üzensz nekem!