2008. szeptember 27., szombat

M, mint...

Öregszem, na. 29 éves lettem 21-én. Ez a megrázó(?) tény és a közelmúltban történt dolgok alkalmat adtak egy kis önvizsgálatra, magambanézésre, töprengésre. Legfőbb eredménye az volt, hogy nem érzem magam annyinak, valamint hogy azért jó ez a 29 így is, mert annyi mindent megéltem már, hogy a tapasztalataim nélkül bizony szegényebb lennék. Ráadásul az alkotói válságból is kilábalni látszom, a scrap.hu-n találtam egy remek vázlatot, amit Ancsika készített, és egyből rávetettem magam. A strandolós képeimből így lett végül ez az oldal.

Maga az elkészítés nem volt nagy teljesítmény, eltekintve attól, hogy fél napon keresztül válogattam és tologattam azt a sok apró mütyürt, ami most szépen itt sorakozik kör alakban a képek körül. A körről nekem egyébként alapból az óra, az idő jut eszembe, meg a teljesség, meg hogy kerek a világ. Hát most még nagyon nem az, de már alakul, egyelőre talán tojást formáz (nem zápot!), hmmm... majd kikerekedik.

Ja, először is egy Oscar-díjkiosztós köszönetsor, mielőtt elfelejtem. Szóval köszi Ancsikának a remek vázlatért. Aztán köszönöm Betsie-nek a rózsaszín, feliratos papírvirágokat és az M betűt, ami nem az, amit tőle kaptam, csak annyira tetszik, hogy körberajzoltam és csináltam méééég, hogy legyen sok-sok különböző színű Mesibetűm. Hanától kaptam a helyes fémszíveket, puszi érte! És végül, de nem utolsósorban, Kuznyectől származnak azok az igen apró, de nagyon kedvenc papírvirágocskák, amelyek rózsaszín és zöld színükkel pont passzolnak az egész cucchoz. A szülinapomra lepett meg velük, köszi, Ági!

És íme az oldal, amit ezekből hoztam össze.


Az oldal sok jelentéssel bír. Két Ji-King szimbólum köré épül, a felső a "férjhez menő lány", az alsó a "nagy aratás" jelképe. Ha valaki nem ismerné, ezek Müller Péter Jóskönyvében találhatóak, ettől a könyvtől kértem tanácsot másfél hónapja és aztán legutóbb egy hete is, hogy mi lenne a helyes cselekedet, mit tegyek a jelenlegi helyzetemben. Lehet hinni benne, vagy butaságnak tartani, de nekem most irányt mutatott, és igyekszem ehhez tartani magam, mert a szívem egyébként is ezeket diktálná.

A "férjhez menő lány" jelét kaptam elsőként. Nem házasságot jelent, hanem rosszat: háttérbe szorulást, és egy nagy problémát, amire nincs gyors és fájdalommentes megoldás, csak az idő segít rajta. Azért tettem a fejemet ábrázoló képhez, mert ennek az elviselése bizony agymunka lesz, minden ott dől el először. Amit a jósjel sugall: türelem és állhatatosság. A kép alatti csíkok kihúzhatóak, a következő szavak vannak rajtuk:

  • Méltóság. Méltósággal viselni egy méltatlan helyzetet, mert ez az egyedüli dolog, amit tenni lehet vele.

  • Mosoly. Mindent el kell takarni vele, hogy ne lássa senki, mi zajlik éppen bennem, így nem válok sebezhetővé. Meg a mosoly amúgy is egy olyan görbe, amely mindent egyenesbe hoz...

  • Mentális erő. Ez kell ahhoz, hogy elviseljem a rossz dolgokat, ne omoljak össze, és a magam javára fordítsam a történéseket.

  • Megnyugvás. És nem belenyugvás(!), hanem a saját nyugalmam, harmóniám megtalálása.

Nemrég újabb jóslatot adott a könyv, és az újabb jel azt mutatta meg, hogy jó úton járok. A lábam mellé került, mert azzal haladok előre, az előrelépést, ha csak jelképesen is, de azzal teszem meg. A "nagy aratás" jele azt ígéri, hogy beérik a fáradozásaim gyümölcse, és siker koronázza a törekvéseimet. Egyben arra is figyelmeztet, hogy ha már nekem lesz, adnom kell másoknak is a jó dolgokból, mert ha önző leszek, elveszítek mindent. A csíkokon ez áll:

  • Megújulás. Valami új, valami jó dolog kezdete, új és okosabb emberré válás.

  • Megfontoltság. Na ez az, okosnak lenni és nem eltékozolni a lelki, anyagi javakat, és juttatni belőle annak is, akinek szüksége van rá. Egy jó szó, egy baráti gesztus nem is kerül semmibe, mégis sokszor mennyit jelent...

  • Megbecsülés. Az is, amit kiharcolok magamnak, és az is, ahogy megbecsülöm a jó dolgokat. Élek, és nem visszaélek a helyzettel.

  • Mérce. Ez nem volt benne a jósjel magyarázatában, csak a saját kiegészítésem. Nagyon, nagyon magas mérce magammal és másokkal szemben is, egy olyan szűrő, amin nem folyhat át bárki, és amin keresztül a saját cselekedeteimet is vizsgálom: megfelel-e az elveimnek, az értékrendemnek? Mellesleg a láb angolul "foot", ami egy angolszász mértékegység is, erre nemrég jöttem rá, milyen érdekes.

Van még a sarokban az M betű, ami jelent engem, és a csíkokon lévő szavak közös kezdőbetűje is egyben. Na és az óra. Egy régi Reader's Digest magazinból ollóztam ki, 3D-s szivaccsal emeltem meg. Jelenti a szülinapomat, mint az idő múlását, és jelenti azt is, hogy ennek a jóslatnak idő kell a beteljesüléséhez és megvalósításához. Szóval az idő most nagy haver. Mindent megold, mindig segít.


Szóval ezt jelenti nekem az M betű. M, mint... more than words.


Elnézést azoktól, akiknek túl sok voltam most, de nem vigyoroghatok állandóan és ész nélkül, néha meg kell állnom gondolkodni is. Ez megvolt, most már hajrá előre, maradok tisztelettel:


Mesi

10 megjegyzés:

  1. Már úgy vártam Tőled valamit :D SZUPER LETT!! Imádom a szimbolikus dolgokat! Állati klassz lett, és persze nagyon szép :D Ügyes vagy - magánéletileg is! Jól csinálod, kitartás! Nemsokára jobb lesz SOOOKKAL! :D Küldök egy hatalmas virtuális ölelést!! Flo

    VálaszTörlés
  2. Jó, hogy leírtad ezeket a képeddel kapcsolatban, így lett kerek az egész! Nagyon tetszik, nagyon mély, és mégi nagyon könnyed. Az M betűböl milyen sokat kihoztál, nagyon tetszik az egészet átfogó szimbóluma. És Mesi, szerintem sokan szeretnének ilyen kerekek lenni, akiken nem is látszik, hidd el, nincs itt semmi tojásforma :D

    Ja, és nem ide tartozik, de kezdek izgulni ;) :D Mert amit eddig láttam...

    VálaszTörlés
  3. Boldog szülinapot Mesi!!! Már egy kicsit megkésve, de annál nagyobb szeretettel :-)
    Nagyon jó lett az oldalad, csatlakozok az előttem szólóhoz, nagyon érdekesek a szavak és az ahhoz kötődő gondolataid. Csaj így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a mély értelmű scrap-oldalakat és ez nagyon az lett! Gondolom nagyon sokat is segített neked lelkileg ennek az oldalnak az elkészítése - varázslatos mennyi mindenre "jó" a scrapbooking. Örülök, hogy egy picit hozzájárulhattam ennek az oldalnak az elkészítéséhez - és utólag is boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  5. Mesi, gratulálok az oldaladhoz és nagyon-nagyon sok sikert a megvalósításhoz! Szorítok Neked!

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon vártam már az oldalad háttértörténetét és tudod, hogy milyen jó, ha kiírod magadból ezeket? A gyógyulás biztos jele ám! Tapasztalatból mondom. Nehéz és súlyos a teher, de szép lassan könnyebb lesz, míg azt veszed észre, hogy jéééé, már nem is fáj! ;-) Tyű de filozófikus vagyok, lehet inkább aludnom kéne :-P. Nagyon szuper az oldal by the way.
    És hopsz, boldog szülinapot is utólag!!!!

    VálaszTörlés
  7. Tetszik, nagyon tetszik! Tetszenek az M betűs szavak, meg a hozzá írt meghatározások, nagyon tetszik, hogy ezeket magadénak érzed, és nagyon jó, hogy így is gondolod. És csak ámulok, és közben örülök, hogy magadra találtál.
    És nagyon tetszik az oldal színvilága, meg az apró díszek körben! Még sok ilyen gyönyörű oldalt! Olyan jó hogy megosztottad velünk. A gondolataidat is!
    És még mindig ámulok... (még nem olvastam Müller Pétertől semmit,
    eddig:-)

    VálaszTörlés
  8. Ó, hát így már egészen más! Első látásra nem ez jött le az oldaladról. Tetszik a sok elrejtett szó és a tárgyak szimbolikája. Csak így tovább, szorítok és a hasonló bejegyzéseket is szívesen olvasom.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó lett az oldal. Biztos vagyok benne, hogy legyőzöd az akadályokat és minden rendbejön. Tényleg jó úton vagy, nagy erőd van és egészségesen gondolkodsz. Ebben pedig sokat segít ez a scrap- és írásterápia is! Kicsit olyan ez mint a varázslás, nem? Drukkolok Neked és boldog születésnapot! Egy év múlva pedig igazán kerek lesz, nemcsak a korod, hanem az életed is!

    VálaszTörlés
  10. Veled vagyunk, Mesi! Azalatt is alkoss ilyen szépeket! :))

    VálaszTörlés

Örülök, ha üzensz nekem!