2008. április 28., hétfő

Matrica házilag

Találtam egy érdekes tutorialt az egyik kedvenc külföldi oldalamon, a ScrapScene-en amelyen a legújabb trendeket mutatják be napról napra. Egyből fellelkesültem, a készülő minialbumomhoz éppen jó is lesz ez a technika. Ami kell hozzá:


  • széles, teljesen átlátszó ragasztószalag

  • nyomtatott ábrák, vagy újságpapír-kivágások

  • kis tálkában víz

  • papír kéztörlő vagy ilyesmi


Na hajrá!


1., A kívánt ábrát nagyjából vágjuk ki. Csak arra kell figyelni, hogy ne legyen szélesebb, mint a ragasztószalag.




2., Ragasszuk le teljesen és légmentesen az ábrát, és a körmünkkel jó alaposan simogassuk rá a ragasztót. Most már rendesen körbe is lehet vágni.









































3., Most jön a csel: az egészet dobjuk bele egy tálka langyos vízbe és áztassuk pár percig.





4., Vegyük rá valamilyen módszerrel a macskát, hogy közben ne igya meg a vizet, illetve azonnal vegye ki a szőrös mancsát a tálkából, mert különben felrúgjuk, megnyúzzuk stb.











































5., Amikor már jól átázott a papír, óvatosan ledörzsöljük a ragasztó hátoldaláról, hogy a tinta rajta maradjon.


6., Miután rájövünk, hogy ez a módszer tintasugaras nyomtatóval nem működik, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG LÉZERNYOMTATÓVAL, vegyünk be egy nyugtatót és kezdjük az egészet elölről. Szerencsés esetben a fent említett lépések után lesz egy csuromvizes, de egyértelműen matrica kinézetű, kissé ragacsos valamink.






7., Pofával lefelé terítsük le száradni egy papír kéztörlőre. Ha teljesen megszáradt és jól dörzsöltünk az előbb, a ragadósság megmaradt.




8., Voilá! Kész a matrica! Ezután már csak felragasztjuk a kívánt felületre és marhára örülünk magunknak.





Akinek ez nem elég, itt megnézheti az eredeti tutorialt is. Az már szintén saját tapasztalat, hogy fényes felületű papírral nem működik a dolog, mindenképpen valamilyen puhább papírra nyomtatott vagy normál újságból kivágott ábrával érdemes próbálkozni.

Ezen az oldalon téma szerint csoportosítva szinte minden alkalomhoz lehet találni megfelelő matricánakvalót. Elmentettem, és egy egyszerű excel táblázatba beillesztve méretre igazítottam őket, így már könnyű volt kinyomtatni.

Nem tudom, mennyire alkalmazható ez a cellux fotón. Aki félti a képeit, inkább csak mellette ragasztgasson. De mivel ezt egy scrapbookkal foglalkozó oldalon találtam, ők csak tudják, hogy ez most savas vagy nem. Mindenesetre jól mutat.
Jó szórakozást!

Mesi

6 megjegyzés:

  1. Szia Mesi!
    Szuper ötlet és szuper volt az előadás. Ezt a dumát annyira bírom. Jó volt nevetni, így lefekvés előtt. Az a baj, hogy nincs lézernyomtatónk, de esküszön felhajtok egy ismerőst és megkérem, hogy segítsen egy kicsit.
    Köszi.
    Üdv: Mónika

    VálaszTörlés
  2. Tök jó! Én is nézegettem ezt a tutorialt, de még nem mertem kipróbálni. Úgyhogy kösz a tippet és a cicával kiegészített leírást.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jópofa a leírás (főleg a negyedik pont tetszik). Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Hehe, ezt tényleg megint olyan jó volt olvasni! :) :D
    Szupi ötlet - nekem új volt!
    Ki fogom próbálni.
    Bár, a ragasztó savmentességét illetően én "enyhén" szkeptikus vagyok, főleg a nálunk kaphatóakkal szemben. :|

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet! Én is ki fogom próbálom!
    Mizó megint tünemény volt! :)

    VálaszTörlés
  6. Kipróbálva.

    Rá kell jönni, fontos, h a víz langyos legyen, a papírt így söndörgetve a legjobb leszedni róla, de harmadjára nekem jó lett, meglepően jól ragad.

    Köszi a cikket!
    (névnapi ajándék lett belőle)

    VálaszTörlés

Örülök, ha üzensz nekem!